Terapia mięśniowo-powięziowa

Terapia mięśniowo-powięziowa jest najnowocześniejszą koncepcją terapii schorzeń narządu ruchu. Najnowsze badania wskazują na dużą rolę powięzi jako struktury, która przenosi siły i napięcia do jakich dochodzi w naszym organiźmie.

Powięź to zbudowana z tkanki łącznej sieć, która oplata całe nasze ciało. Wyróżniamy powięź powierzchowną i głęboką. Powięź powierzchowna leży pod skórą i umożliwia jej przesuwanie. Powięź głęboka okrywa mięśnie, biegnie na mięśniach, między poszczególnymi mięśniami, i ich pęczkami, a także okrywa więzadła, torebki stawowe, kości, nerwy, naczynia krwionośne, narządy i organy wewnętrzne. Powięź nadaje kształt naszemu ciału, determinuje naszą postawę oraz daje podparcie dla układu mięśniowo-szkieletowego, oraz narządów wewnętrznych.

Każdy ruch naszego ciała odbywa się za pomocą tzw. łańcucha mięśniowo-powięziowego czyli ruszamy się za pomocą połączeń mięśniowo -powięziowych. Wszelkie zaburzenie w obrębie powięzi lub mięśnia, czy narządu wewnętrznego może rzutować na zaburzenie funkcji w obszarze odległym od miejsca zaburzenia. Dzieje się tak poprzez przeniesienie napięć poprzez łańcuch mięśniowo-powięziowy na inne struktury lub okolice ciała – np. źródłem bólów kręgosłupa może być skręcony wcześniej staw skokowy!! Dlatego stosowane współcześnie metody aplikacji zabiegów prądowych, lasera, czy ultradźwięków w miejsce bólu są często nieskuteczne lub przynoszą znikomą poprawę – bo nie działamy na przyczynę tylko na objaw!

Dzięki skutecznemu narzędziu, jakim jest diagnostyka funkcjonalna, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić miejsce dysfunkcji, która może znajdować się w miejscu odległym od źródła bólu i skutecznie przeprowadzić terapię, która przynosi dużo bardziej trwałe efekty. Eliminujemy przyczynę – nie objaw!

Terapię mięśniowo-powięziową z powodzeniem stosujemy w:

• bóle kręgosłupa

• bóle kończyn niewiadomego pochodzenia

• bóle napięciowe

• zespoły bólowe – łokieć golfisty, łokieć tenisisty, rwa barkowa, rwa kulszowa, rwa udowa, choroby dyskowe, zespół cieśni nadgarstka, zespół bolesnego barku, bark zamrożony, …

• migreny

• drętwienie kończyn

• ciąża – okres II i III trymestru, okres poporodowy

• wysiłkowe nietrzymanie moczu

• bolesne miesiączki

• zaburzenia w obrębie mięśni dna miednicy

• ograniczenia ruchomości