Rehabilitacja kobiet w ciąży

Okres ciąży wiąże się z wieloma zmianami, które zachodzą w ciele kobiety i mogą wpływać na zdrowie fizyczne i psychiczne przyszłej mamy. Głównie zmiany hormonalne oraz biomechaniczne powodują zmianę sylwetki ciężarnej. Zwiększa się masa ciała, środek ciężkości przesuwa się ku przodowi, a brzuch się uwydatnia. Rehabilitacja w ciąży dąży do uelastycznienia krocza, mięśni dna miednicy (zapobiegając lub zmniejszając dolegliwości nietrzymanie moczu) oraz stawów biodrowych, a także zmniejszenia dolegliwości bólowych kręgosłupa i w obszarze miednicy. Dzięki rehabilitacji staje się mniej widoczny obrzęk kończyn. Wpływa ona na funkcjonowanie wielu układów m.in. oddechowego, krwionośnego, więzadłowo-mięśniowego i kostnego.
Wielu dolegliwościom można zapobiec stosując profilaktykę lub gdy się pojawią, skutecznie leczyć! Terapia kręgosłupa dla ciężarnych oraz kwestia nietrzymanie moczu są najczęstszymi dolegliwościami, z którymi zgłaszają się do naszego Centrum pacjentki. Przed wizytą warto skonsultować się z lekarzem prowadzącym ciążę, w celu wykluczeni przeciwwskazań do ćwiczenia w ciąży.

Pierwsza wizyta aby dobrze dobrać ćwiczenia w ciąży na ból kręgosłupa.

Pierwsza wizyta jest sesją diagnostyczną, na której zostanie przeprowadzone kompleksowe badanie oraz zaproponowany plan terapii, indywidualnie dostosowany do potrzeb przyszłej mamy. Plan terapeutyczny jest indywidualnie dostosowany i obejmuje leczenie bólu kręgosłupa w ciąży, masaż ciążowy, specjalne ćwiczenie kręgosłupa w ciąży i ćwiczenia dna miednicy.

Fizjoterapia w ciąży w Naszym Centrum zawiera takie elementy jak:

• terapia tkanek miękkich,

• terapia powięziowa,

• masaże dla kobiet w ciąży,

• kinesiotaping,

• ćwiczenia dla kobiet w ciąży.

• osteopatia, gimnastyka ciążowa

bf0883db1fac61d6ac8469d730dc5d89.jpg